جشنواره "عشایر و انقلاب اسلامی" با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور در مانه و سملقان برگزار شد
جشنواره "عشاير و انقلاب اسلامي" با حضور معاون پارلماني رييس جمهور در مانه و سملقان برگزار شد
در خراسان شمالی؛

جشنواره "عشایر و انقلاب اسلامی" با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور در مانه و سملقان برگزار شد

جشنواره "عشاير و انقلاب اسلامي"با حضور دکتر «محمد حسيني»، معاون امور مجلس رئيس جمهور ، به همت امور عشايري استان خراسان شمالي و همکاريدستگاه هاي فرهنگي از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و ستاد فهماياين استان در منطقه عشايري قليچ قاميش شهرستان مانه و سملقان برگزار شد.
شناسه خبر : 44562 تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۲۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ سیاه چادرهای عشایری با هف نمایش فعالیت های جهادی و انقلابی قشر عشایری و نقش آفرینی آن در پیروزی انقلاب اسلامی، 5 شنبه 20 بهمن ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی و جمعی از عشایر استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی گلستان و سمنان برگزار شد.

 

این جشنواره که صبح و عصر نهمین روز از ایام دهه فجر در منطقه عشایری قلیچ قامیش شهرستان مانه و سملقان برگزار شد، که حضور  دکتر «محمد حسینی»، معاون امور مجلس رئیس جمهور ، عباس پاپی زاده، رئیس سازمان امور عشایری  را شاهد بود.

همچنین  حجت الاسلام و المسلمین  شریعتی نژاد امام جمعه آشخانه، دکتر «محمدرضا حسین نژاد» استاندار خراسان شمالی، دکتر «محمد وحیدی» و دکتر «محمد پاکمهر»  نمایندگان مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرم و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی و نیز دکتر علی جدی، نماینده مردم شیروان  در خانه ملت و دیگر مسئولان استانی  از جمله دکتر«تقی  صادقی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز حضور داشتند.

 

برپایی سیاه چادرهای عشایری با ارائه تولیدات و محصولات این قشر، اجرای آیین شادی و موسیقی مقامی توسط هنرمندان خراسان شمالی، عرضه غذاهای بومی و محلی، همچنین برگزاری مراسم تقدیر از فعالان عشایر و عنوان مسایل و مشکلات این حوزه در حضور معاون رییس جمهور از اهم برنامه های این جشنواره می توان نام برد.

 

این جشنواره با بازدید مسئولان از سیاه چادرها و خداقوت به دست اندر کاران و تقدیر از فعالان امور عشایر و نمایندگان آن پایان یافت.

پایان/